loading...
موعود
علی رضا حسینی بازدید : 7 جمعه 1392/02/27 نظرات (0)

يكى از عوامل زمينه ساز ظهور منجى عالم بشريّت كه در گذشته حتمى الوقوع بودنش را ذكر كرديم خروج فردى از يمن است اين حركت هدايت بخش ترين حركت پيش از ظهور است و نويدبخش مؤمنان منتظر. حضرت رسول ـ صلّى اللّه عليه وآله وسلّم ـ مى فرمايند:
خروج الثلاثه: السفياني والخراساني واليمانيّ في سنه واحده في شهر واحد في يوم واحد وليس فيها من رايه اهدى من رايه اليماني، لأنّه يدعو إلى الحقّ([16]).
سفيانى و خراسانى و يمانى در يك سال و يك ماه و يك روز قيام نموده و در ميان ايشان پرچمى چون پرچم يمانى به هدايت نزديكتر نيست.
امام باقر ـ عليه السلام ـ فرمودند:
يكون خروج السفياني من الشام وخروج اليماني من اليمن([17]).
قيام سفيانى از شام و يمنى از يمن است.
در روايات آمده است كه: يمنى در پى نبرد سفيانى با وى وارد عراق مى شود. و نيز يمنى با كمك از نيروى خراسانى وارد صحنه كارزار با لشكريان سفيانى خواهد شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
اى یأسِ من خسته به دنبال امیدت باید چه کند آنکه نه دید و نه شنیدت رؤیاى من آویخت ز هر باغ و بهارى اما گل نرگس! تو کجایى که ندیدت تا کى بنشینم به امیدت که بیایى تا کى بنشینم که بیایى به امیدت! شب در شده و ماه بر آن روزنه قفل پیداست فقط تکه‏اى از صبح سپیدت پیداست که مى‏رقصد و نزدیک مى‏آید از روزن در روشنى شاه کلیدت!
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 17
  • بازدید کلی : 654
  • کدهای اختصاصی